Jumaat, 26 Ogos 2011

Amukan Kera!!!!!!!

Assalammualaikum....

Waktu rehat cmnie menerjah internet mmg best gak kn..hehehe....tengah dok blogwalking tetibe rase nak bace paper...gempar apabila terbace kes adik beradik diserang kera semasa menunggang motosikal di Rantau Panjang....dasyhat betollah kera nie....membahayakan....

Rasenyer dah banyak kes amukan kera ini berlaku...sampai membawa kepada maut...paling tragis apabila bayi mati akibat dilarikan kera...kecian sungguhkan....tragis

Ini pulak kes terbaru diserang kera.......kes naya tol lah.....

“Saya tidak lagi mampu bergerak kerana lutut sakit dan dalam keadaan cemas, saya sempat lihat kera itu melompat di atas badan saya dan adik,” kata mangsa serangan kera, Mohd Shafiq Mat Zulkapli, 16.

Selanjutnye baca di hmetro

Pada pendapat cik changkul lah kan...kera nie mengamuk mesti de sebabnyer kn...ianya berpunca dari manusia jugak kn....yela,cube fikir pembangunan sana-sini abes sume hutan dibotakkan...abes habitat mereka dimusnahkan...jadi mana lg mereka sume nak tinggal?????persolannya sekarang salahkah mereka menyerang habitat manusia pulak????? 

Fikir-fikirkanlah.......


p/s: Sebelum terkena...beringat-ingatlah kite semua...bila dah terkena..tak dapek eden nak nolong....

2 ulasan:

  1. nate tu banyak kt teluk cempedak. bahaya tu.

    I follow u. follow saya balik yer..klik sini untuk follow saya kembali

    BalasPadam
  2. betol2....bahaye sesangat lau xd ambil tindakan....tapi slh manusia jugak...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...